به گزارش روابط عمومي بنياد نخبگان استان يزد؛ رئيس بنياد نخبگان استان يزد در نشست مطبوعاتي با اصحاب رسانه و خبرگزاريهاي استان با اشاره به وجه تمايز جشنواره كوير با جشنواره هاي كشور گفت: مهم ترين رسالت و هدف اين جشنواره تجاري سازي اختراعات مخترعين است كه در جشنواره هاي ديگر تنها رقابت در كسب رتبه هاي برتري بوده ولي در اين جشنواره ملاك تجاري سازي اختراع  ميباشد.
دكتر زارع افزود: در مدت زمان برگزاري جشنواره از دانش آموزان در جهت جهش علمي از فكر و توان ذهني آنها الگوسازي و استفاده خواهد شد.
در ادامه اين نشست دبير جشنواره كوير با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري مبني بر تجاري سازي اختراعات گفت: هشتمين جشنواره منطقه اي كوير با مشاركت چهار استان يزد/ سيستان و بلوچستان/ هرمزگان/ وكرمان و با حضور معاون علمي و فناوري  رئيس جمهور و تنها با نگاه تجاري سازي برگزار خواهد شد.
خاوري گفت:  از اين  اختراعات رسيده با داوري و بررسي كميته علمي 180 اختراع براي نمايشگاه  و تجاري سازي پذيرش  شده اندكه در زمينه هاي پزشكي/ كشاورزي/ متالوژي/ساختمان/ شيمي و غيره مي باشند.
دبير جشنواره كوير ازنمايش تخصصي نمايشگاه جشنواره كوير خبر دادو گفت:نمايشگاه جشنواره براي بازديد عموم آزاد است ولي ساعات ويژه ايي را براي بازديد صنعتگران/ تجار و سرمايه گذاران استان از نمايشگاه  گذاشته شده است تا با اختراعات مخترعين آشنا شوند.
خاوري ضمن تشكر از آموزش و پرورش استان يزد افزود: با تعامل با ا موزش و پرورش استان يزد ساعاتي ويژه ايي براي بازديد دانش آموزان از نمايشگاه مقرر شده تا از نزديك با اختراع مخترعين آشنا شوند و كارگاههاي آموزش  ثبت و نحوي تجاري سازي در نمايشگاه برگزار خواهد شد.
گفتني است// بنياد ملي نخبگان كشور تسهيلاتي به مبلغ 3 ميليون تومان كمك بلا عوض اعطا خواهد شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا